Pagina's

vrijdag 2 april 2010

Pure Olijfolie Zeep

Zeep; ik gebruikte het - op het wassen van mijn handen na - eigenlijk nooit. Vooral onder de douche neigde ik gelijk naar een douchegel. Maar na een heerlijke zonnige trip naar Corfu, in Griekenland, ben ik overstag! Dit land staat bekend om hun olijfolie. En ze maken er echt alles mee, vooral ook beautyproducten. Denk hier aan bodybutters, maskers, zeepjes enz. Ze staan daarom ook bekend om hun pure olijfolie zeep. Ik had er natuurlijk 2 meegenomen, aangezien ze slechts 2 euro kosten.

Ikzelf heb 2 Pure Olive Oil soaps. Één helemaal puur en eentje met vanilla (yummy!). Mijn pure olijfolie zeep is al op. Ik heb er ongeveer 5 maanden meegedaan. Maar dan moet ik zeggen, dat ik het niet elke dag gebruikte. Ik heb de zeepjes van het merk Venus Secrets. Let als je er een koopt in Griekenland goed op of de zeep lekker ruikt. Want in sommige toeristenwinkels verkopen ze ook olijolie zepen die gewoon echt niet lekker zijn. Maar dit merk heeft hele lekkere en in verhouding grotere dan andere merken.

Dan de zeep zelf. Werkt hij fijn? Ik gebruik de zeepjes om mee te douchen. Het is wel een must om al goed nat te zijn, anders kan je niet makkelijk over je huid 'strijken' met de zeep. Als je eenmaal nat bent en de zeep met je huid in aanraking komt, is hij heel romig en fijn! Er ontstaat gelijk een vloeibare zeep en het verspreid heerlijk over je lichaam. Verder is de geur niet té aanwezig. Het is een hele subtiele maar lekkere geur. En je doet er best lang mee, vooral voor de prijs.
Op internet was dit te vinden over de goede werking van deze zepen:

Het kan onverdund op iedere huidsoort aangebracht worden en zorgt ervoor dat de vochtigheid in balans gehouden wordt en de elasticiteit behouden blijft. Het is niet zo vreemd dat olijfzeep de huid zo goed verzorgt, omdat het gebruik maakt van de natuurlijke vochtinbrengende werking van olijfolie.
Het is dus goed voor iedere huid en 100% natuurlijk en cheapass! Iedereen die naar Griekenland gaat moet dit inslaan!!
 
Designed by Lena