Pagina's

zaterdag 6 maart 2010

Movie Report - Bring it on: Fight to the finish

Vandaag een movie report over de film: Bring it on: fight to the finish. Een inkoppertje vind ik zelf, het is een simpele, onintellectuele meidenfilm. Maar dat hoeft niet te zeggen dat deze film slecht is. Of toch wel? In Movie Report komt een film aan de orde met de gebruikelijke samenvatting en natuurlijk de kritische mening van mij - Rosa!

Bring it on: Fight to the finish
heerleader Lina Cruz hoopt met haar team de Spirit Championships te winnen en een All Star Team te worden. Als haar moeder echter hertrouwt moet ze meeverhuizen naar Malibu, waar ze te maken krijgt met een nieuw huis, nieuw stiefzusje en het ergste van alles: een nieuw cheerleaderteam dat niet kan tippen aan haar oude groep. Dit team is simpel gezegd: slecht. Om er toch het beste van te maken gaat Lina er samen met haar vriendinnen voor vechten en zorgen dat haar team een All Star Team wordt. Het andere cheerleadteam in de stad - die al All Stars zijn - proberen dit te dwars bomen. En dan komt ook nog de knappe broer van haar vijand er bij kijken, waar ze verliefd op wordt.

Mijn mening
Ik ben een lange tijd helemaal in de ban geweest van de Bring it on films. Toen ik zag dat deze uit was, moest ik hem natuurlijk zien. Ik verwachtte een voorspellende film die enorm leek op de vorige, maar het verhaal vond ik toch anders. Het verhuizen en met een ander team meedoen aan een wedstrijd is best cliché, maar de bijzaken maakten het toch weer anders dan de vorige films. Er werd meer gedanst - wat ik een pluspunt vind - en Christina Milian acteerde over het algemeen goed. Het is hier en daar voorspelbaar, maar een echte tienerfilm, die elk meisje leuk zou vinden. Al met al een leuke film, zonder diepgang, voor een lazy sunday. Een aanradertje!


Geschikt voor: Tieners en vrouwen die houden van Chickflicks met humor, liefde en bitchy details.
Een no-go voor: Meiden die een film met een echt verhaal, wat diepgang, of juist avontuur willen.
 
Designed by Lena