Pagina's

vrijdag 9 juli 2010

Essence longlasting eye pencil

Onlangs heb ik het Essence longlasting eye pencil gekocht. Essence staat bekend om hun niet al te beste kwaliteit. Mijn mening daarover is anders: bij Essence is het altijd: Top of Flop. Of het is echt wow of echt een domper. En dit potloodje? En toppertje of een floppertje? Daar ben ik inmiddels wel uit.

Het pencil ziet er oké uit. Ik vind alles van Essence wel kinderlijk ogen, misschien door het logo, i don't know. Wat ik wel fijn vind is dat het hele potlood in de kleur is. Zo zie je gelijk met welke kleur je te maken hebt. Zwart kan misschien wel chiquer ogen, maar dit is toch handiger als je in je make-up lade rommelt.
Verder is het geen potloodje, maar heeft het zo een draai openingetje. Dit vind ik ook fijner, meestal is de substantie fijner en je hoeft het niet te slijpen. Wel wordt het potlood hierdoor minder scherp.

Dan het pigment. Wow, zeker een topper. Je kan er dunne en dikke lijne mee tekenen, het draaisysteem werkt goed en de kleur is erg intens. De langhoudende werking is wat minder. Zo blijft het op je ooglid wel de hele dag zitten, maar is het op je waterlijn na een paar uurtjes al verdwenen. De substantie is ook fijn, het brengt erg makkelijk aan. Met potloden heb je wel eens dat het op je gevoelige ooghuid ruw aanvoelt, bij deze is dat zeker niet het geval. Je ziet er ook kleine shimmer in.

Onder mijn ogen aangebracht en een beetje uitgeveegd, zodat er geen harde lijn te zien is.

Misschien niet te zien op de foto, maar mijn ogen komen er veel blauwer door uit. Sommigen vinden het een no-go om blauw oogpotlood met blauwe ogen te combineren, ik vind het wel leuk staan. Bij bruine ogen lijkt het me ook prachtig! Voor 1,50 is dit echt een koopje. Ik heb ook al een ander Essence oogpotlood en over beide ben ik erg tevreden!
 
Designed by Lena