Pagina's

zondag 13 december 2009

Mooi Blond; make-up & beautytips

Een boek, make-up, Blond Amsterdam en superleuke plaatjes in één! Wie had ooit gedacht dat zo een droomboek uit zou komen? Ik niet, en toen het sinterklaas werd, moest ik hem dan ook hebben. En het boek heeft mijn vermoedens bevestigt: Magnifique!


Allereerst de illustraties, altijd even hilarisch en leuk. Misschien nog wel leuker dan de servies prentjes. Yess, nóg leuker. En jij maar denken dat dat niet kan. De illustraties zijn gemaakt door de Blond dames en zijn heel hilarisch. Er is met humor naar de make-up gekeken en laten juist de don'ts zien in de plaatjes. Erg leuk en fijn om bij je tekst te hebben.




Dan de inhoud, met leuke tips, hoe je het moet aanbrengen en een wishslist. De inhoud is erg leuk, maar je gaat er snel doorheen, aangezien de helft van het boek uit plaatjes bestaat. Er staan vooral basisdingen in, maar vooral de tips vond ik erg goed en wist ik nog niet. Ik denk dat ik nu veel beter ben voorbereid en weet hoe ik het met mate aan moet brengen. In dit boek leer je je supermooi op te maken met de qoute: less is more! Zo raden ze je foundation af als je geen erge acné hebt, maar raden ze juist wat camouflage en poeder op de T-zone aan.

zo zien de tips pagina's eruit!

Misschien dom, maar mijn kijk op make-up is wel een beetje veranderd. Je hoeft niet per se basis, foundation, camouflage, poeder allemaal te gebruiken als je geen probleemhuid hebt. Ook over lippen, eyeliner, oogschaduw en andere dingen heb ik geleerd.


Lijkt jou dit wat? Ideaal boek voor een tiener!

Mooi Blond

Femque van Geffen, Janneke Dröge en Piet Dröge
Uitgeverij Kosmos
ISBN 978 90 215 4024 5
€17,95
 
Designed by Lena