Pagina's

maandag 10 mei 2010

Paris: reisverslag

Zoals jullie weten was ik van woensdag tot en met zaterdag naar Parijs. Een last-minute idee van mijn ouders wat mij een gat in de lucht heeft laten springen. En ja hoor, woensdag was het zover. Bij deze een reisverslag over hoe mijn vakantie is verlopen!

Woensdag
Om 6 uur 's ochtends vertrokken we. Ja, zo vroeg: maar we moeten het optimale uit die paar daagjes halen. Bijna geen file en al snel in Parijs. In Parijs was het echter wat drukker en stonden we vast: maar who cares? We kwamen om 12 uur aan in het hotel, settelden ons en gingen gelijk aan de bak.

De eerste dag gingen we overal nog optimistisch naartoe lopen, maar aan het einde van de dag zijn je voeten dan kapot. Maar we verblijven dicht bij de Eiffeltoren dus gingen we daar naartoe. De Eiffeltoren is zó groot! We liepen door naar Avenue Montagne. De duurste winkelstraat. Ik heb me daar toch zitten vergapen aan al die prachtige winkels: Chanel, Dior, Balenciaga, Louis Vuitton en ga zo maar door. De winkels zagen er indrukwekkend uit, vooral met al die security, portierwachters en rijkelui.
We liepen door naar de 2 grote warenhuizen: Lafayette en Printemps. Het shoppen daar viel me echter tegen. Ook hier werd bijna alleen maar Chanel en Dior verkocht. Hallo, denken die mensen echt dat ik daar geld voor heb? Maar de warenhuizen waren prachtig en indrukwekkend. Om daar te komen liepen we langs de Madeleinekerk en Place de Concorde.
Dior winkel op Avenue Montagne

verdiepingen in LaFayette
Donderdag
We hadden nu wel door dat lopen niet de beste optie was en gingen met de metro naar het Louvre. Aangezien het daar erg druk is, stonden we er al om kwart voor 9... Het Louvre is erg indrukwekkend en groot! 16km lang aan galleries. Wij zijn niet echt van de kunst dus hebben we alleen wat beelden, de Mona Lisa en de verdieping met Nederlandse kunst gezien (hoezo nationalistisch?).

We gingen daarna naar het pleintje voor Centre Pompidou. Daar omheen heb je wat winkelstraatjes waar we door slenterden. Dicht hier bij heb je het Forum des Halles. Dit is een ondergronds winkelcentrum met -eindelijk!- mijn budget: New Look, H en M enz. In de namiddag hebben we een boottocht over de Seine gedaan waar je langs alle hotspots vaart (aanrader om te doen!).

het Louvre

Vrijdag
We gingen naar de Notre Dame! Wat een prachtige, grote en indrukmakende kerk. Ik ben niet gelovig, maar om daar te zijn voelde wel speciaal. Daarna liepen we door naar le Bon Marché. Een groot warenhuis. Helaas verkochten ze hier ook alleen maar kleding van 200 euro en daarboven. Ook dit warenhuis was prachtig! We gingen door naar het Hotel des Invalides en daarin zit het Musée de l'Armée. Mijn vader is hier in geïnteresseerd en het begin was wel leuk (harnassen en ridders kijken), maar ik had zo een pijn in mijn voeten dat ik daarna het bankje niet meer afging. Ook kon je daar naar de graftombe van Napoleon. Dit hebben wij ook gedaan en dat was een enorm gebouw.

Heel toevallig kwamen we daar mensen tegen die ook altijd op verjaardagen van mijn tante kwamen. We gingen 's avonds nog met hen uiteten - wat echt heel gezellig was! Het was nogal laat geworden en om half één 's nachts moesten we nog rennen voor de laatste metro-rit. Dat was nogal een gepuzzel, maar we zijn veilig thuisgekomen.

Notre Dame

Hotel des Invalides
Zaterdag zijn we gelijk naar huis gegaan. We hebben alles gedaan wat we wilden en wat waren we moe!
 
Designed by Lena