Pagina's

maandag 11 januari 2010

Wat ik nodig heb.

Ons internet valt om de paar minuten uit. Heel irritant, het kan omdat het modem oud is of het komt door het weer. In ieder geval kan het dus zijn dat de updates minderen.

Sinds ik het boek Mooi Blond - van Blond Amsterdam heb gelezen, ben ik over mijn make-up gaan nadenken.
Ik koop nu alleen nog als ik die kleur niet heb of het nodig heb. Eerst wilde ik altijd mijn oogschaduwstash uitbreiden, no matter what.
Maar ik draag knalgeel of oranje toch niet, dus waarom geld er aan verspillen? En ik wil voortaan kwaliteit, geen kwantiteit! Weg met al die non-pigmented essence oogschaduws. Hellóó gosh en Maybelline :)
Maar toen ik dat boek lees had ik een lijstje gemaakt van wat ik écht nodig heb:

Een poeder
Ik las dat als je geen erge acné of oneffen huid hebt (wat ik grotendeels niet heb) je beter geen foundation kan gebruiken, maar poeder. Voor je T-zone, of heel je gezicht.
In het boek raadde ze de Laura Mercier poeder aan - maar die is wel erg duur! - en de Rimmel poeder. Deze wil ik dus gaan kopen. Of weet iemand anders een fijne, mooie poeder? Comment!

Powder brush
Om poeder aan te brengen, heb ik wel een powderbrush nodig. Maar ik twijfel nog welke soort ik zal kiezen:
-Kabuki
-Normale poederkwast
-Stipling brush

Waar breng jij je poeder mee aan? En wat lijkt jou handig?

Crème blush
Ik gebruik altijd poederblush, maar las dat als je je gezicht niet afpoedert, (of je wangen), je beter een crèmeblush kunt gebruiken. Een poederblush mengt zich namelijk niet mooi met je huid en blijft alleen mooi met poeder.
Een crèmeblush daarentegen niet. Aanraders, iemand?

Concealer kwast
Dat is wel handig voor kleine oneffenheden en mijn wallen. Normaal doe ik dit met mijn vinger, maar een concealer kwast lijkt me toch wel handig. In het boek stond er dat je hiervoor een lippenkwast kunt gebruiken, dus ik ga even naar een sterke lippenkwast op zoek.
Ook hoorde ik dat de Hema eyeshadow brush heel hard is en ideaal voor concealer. Ik ga dus eventjes kijken welke mij het fijnst lijkt.

Deze dingen heb ik echt nodig! Als ik dit heb gekocht ben ik klaar. Maar natuurlijk is het ook wel leuk om fun dingetjes te kopen, maar ik ga het minder doen. Met de realisering: ga ik het gebruiken? En wil ik dus producten van betere kwaliteit kopen.
Welke dingen ik verder gewoon wil, maak ik later nog een artikel van. En, wat hebben jullie nodig?

p.s. Omdat internet het niet deed en ik geen plaatjes kon opslaan, heb ik de plaatjes zelf gemaakt. Hoe vind je ze :P? superlelijk, maarja.
 
Designed by Lena