Pagina's

zaterdag 7 november 2009

Remember my name..... Fame!

2 jaar geleden was ik al helemaal gefascineerd door de musical Fame! en tja, dan kan je de film ook niet aan je voorbij laten gaan. Ik heb op het net wat minder enthousiaste recensies gelezen, maar dat mag de pret niet drukken. Dus zat ik vorige zaterdag met goede moed in de bioscoop met mijn vriendinnen. En hoe was de film nou echt?? Lees maar snel verder.



Waar gaat de film over? bron
Remake van de gelijknamige film uit de jaren tachtig. We volgen de belevenissen van een diverse groep studenten aan de New York Academy of Performing Arts. Ondanks hun verschillende achtergronden en karakters hebben ze één ding gemeen: hun fanatieke drang om beroemd te worden in de muziek of dans.

Maar wat vond ik er nou van?
In het begin was ik niet zo overtuigd. Ja, de musicalscènes waren supergaaf, maar het had geen strak verhaal. Er werd een grote groep gevolgd en je wist niks van ze. Je werd er niet echt bij betrokken. Toen de film wat langer bezig was, begon het echt nog om iets van 6 tot 8 mensen te gaan. Je kwam al wat dichter bij de persoonlijkheden - wat wel zo fijn is - en vond ik het veel aangenamer worden. Je moet houden van dans en muziek en natuurlijk van musicalfilms. Waar ikzelf grote favoriet van ben. Ondanks de betrokkenheid, ging het de ene keer om de ene persoon en dan opeens over een persoon die al heel lang niet in de film te zien was. Hierdoor moest je soms je hersens kraken om even na te denken wie hij ook al weer was. Verder wat het een super feelgood-movie! En om een keertje te kijken zeker een aanrader. Het heeft gewoon wat minder diepgang.

Heb jij deze film ook gezien? Laat jouw mening horen!
 
Designed by Lena