Pagina's

maandag 26 oktober 2009

Ikea 'Fira' kastje


Bijna iedereen bergt zijn make-up op in de Xenos bakjes, een hype begonnen door Mascha van Beautygloss. Maar de laatste tijd zie je steeds meer het ikea fira kastje voorbij komen. Ikzelf vind deze mooier staan en had een creatief ideetje: Hem oppimpen!

En dat heb ik dan ook gedaan. In eerste instant wilde ik hem sowieso zwart verven. Wij naar de verfwinkel, maar dat werd al gauw duur voor een pot. Toen kwam die vrouw met een idee hem te beplakken met behang. Maar om nou een hele behangrol te kopen? Nee. Helaas hadden ze 's ochtends de oude inkijkboeken aan iemand weggegeven. Maar....in de 'showroom' hadden ze dan wel wat open rollen en daar mocht ik een groot stuk van meenemen. Ze was ook nog zo lief om te zeggen: "En als het nou niet lukt, kom gerust terug voor een nieuw stuk!". Nou, dat was niet nodig, alles was in 1 keer gelukt.

Ik dus die laatjes overtrekken, uitknippen, plakken. Heel ijverig, of course ;). Toen ze opgeplakt waren heb ik eerst de kastjes getimmerd. Ja, ik had besloten dat ik hem zelf in elkaar wilde zetten. Gewoon, dat het een beetje 'mijn klusje van de vakantie' was. Nu moet je niet denken dat ik een heel technisch ingesteld iemand ben. Maar voor handvaardigheid moesten we ooit een kastje timmeren en toen heb ik veel geleerd. Maar goed, ik had alles in elkaar getimmerd en begon aan de kast zelf. Deze was veel makkelijker en het overtrekken, uitknippen, plakken verhaaltje begon weer vanaf het begin.
En Tadaaaa!! Het resultaat:




de details van het behang:


 
Designed by Lena